Reklamačný poriadok firmy Rastislav Gajdoš – Protec Slovakia
1. Fyzická osoba – podnikateľ Rastislav Gajdoš – Protec Slovakia so sídlom podnikania v
Makov 357, 023 56 Makov, IČO: 37210904, zapísaná v živnostenskom
registri Obvodného úradu v Čadci, číslo živnostenského registra: 502-13241 vydáva tento
Reklamačný poriadok v súlade s § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
(ďalej len“ZoOS“). Účelom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa o rozsahu,
podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady výrobkov a služieb (ďalej len
"reklamácia") vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných
opráv.
2. Termín „predávajúci“ používaný v tomto Reklamačnom poriadku označuje fyzickú osobu –
podnikateľa Rastislav Gajdoš – Protec Slovakia. Predávajúci je dodávateľom v zmysle
definície §2 písm. e/ ZoOS.
3. Termín „kupujúci“ označuje spotrebiteľa, ktorým je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá
nakupuje výrobky alebo zaobstaráva služby na základe kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo,
bez ohľadu na ich formu, pre osobnú potrebu alebo pre potrebu svojej domácnosti, a ktorý kúpil
alebo objednal u predávajúceho určitý výrobok
v zmysle definície §2 písm. f/ ZoOS (ďalej len „výrobok“) alebo službu v zmysle definície §2
písm. i/ ZoOS (ďalej len „služba“) Pojem „tovar“ na účely tohto Reklamačného protokolu
označuje výrobok a/alebo službu.
4. V zmysle ust. §18 ods. 1 Zákona je predávajúci je povinný kupujúceho riadne informovať o
podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o
vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom
spotrebiteľovi; za účelom splnenia dikcie citovaného zákonného ustanovenia je tento
Reklamačný poriadok:
4.1. zverejnený na internetovej stránke predávajúceho: www.tuneri.sk/networks,
4.2. viditeľne umiestnený v prevádzke predávajúceho, v ktorej sa kupujúcemu predávajú alebo
poskytujú tovary
4.3. je v tlačenej forme dostupný kupujúcemu na predajnom pulte alebo pri pokladni v sídle
predávajúceho alebo v prevádzke predávajúceho, v ktorej sa kupujúcemu predávajú alebo
poskytujú tovary
5. Uzavretím kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim alebo uzavretím zmluvy o dielo
medzi predávajúcim a kupujúcim pristupuje kupujúci k podmienkam uvedeným v tomto
Reklamačnom poriadku. Odkaz na tento Reklamačný poriadok je uvedený na doklade, ktorý
potvrdzuje zaplatenie kúpnej ceny alebo ceny za vykonanie diela prípadne na doklade, ktorým
sa potvrdzuje záručná doba tovaru alebo služby (záručný list).
6. Tento Reklamačný poriadok upravuje práva kupujúceho ako spotrebiteľa (§2 písm.a/ ZoOS)
tak, aby neboli dotknuté jeho práva garantované kogentnými ustanoveniami právnych predpisov
najmä ustanoveniami ZoOS a Občianskeho zákonníka. Po uplynutí záručnej doby upravenej
kogentnými ustanoveniami právnych predpisov, majú podmienky stanovené v tomto
Reklamačnom poriadku prednosť pred ustanoveniami právnych predpisov.
7. Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na predaj tovarov a poskytovanie služieb zo strany
predávajúceho pre kupujúcich, ktorí spĺňajú definíciu spotrebiteľa v zmysle platných právnych
predpisov.
8. Tento reklamačný poriadok nahrádza vyhlásenie predávajúceho v zmysle ustanovenia § 620
ods. 5 Občianskeho zákonníka, ktorým predávajúci určuje podmienky a rozsah záruky, ak
záručná doba vyznačená v záručnom liste je dlhšia ako zákonom garantovaná záručná doba.
9. Podmienky záruky vyznačené predávajúcim v záručnom liste majú prednosť aj pred
ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku.
10. Ustanovenia tohto reklamačného poriadku sa na vybavovanie reklamácií použijú v rozsahu
neodporujúcom osobitným predpisom uvedeným v poznámke č. 22b ZoSS..
11. Z odpovednosť za vady:
11.1.Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný alebo dodaný tovar pri prevzatí
kupujúcim. Kupujúci je oprávnený si tovar pred prevzatím prezrieť. Predávajúci
nezodpovedá za vady tovaru, ktoré mohol kupujúci pri prehliadke zistiť, najmä
nezodpovedá za to, ak kupujúci neskôr bude reklamovať chýbajúce príslušenstvo tovaru
alebo mechanické poškodenie tovaru zistiteľné pri prehliadke. Predávajúci za takéto vady
nezodpovedá ani vtedy, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku tovaru.
11.2.Pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo
opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola
dojednaná nižšia cena.
11.3.Ak nejde o veci použité, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí
veci v záručnej dobe (záruka). Dĺžka trvania záručnej doby sa spravuje ustanoveniami
právnych predpisov najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, pokiaľ predávajúci v
doklade potvrdzujúcom prevzatie veci nevyznačí dlhšiu dobu trvania záručnej doby.
Funkciu záručného listu môže spĺňať aj faktúra alebo dodací list, pokiaľ predávajúci na
nich vyznačí dĺžku trvania záručnej doby.
11.4.Záruka sa vzťahuje len na funkčné poruchy spôsobené výrobnou vadou. Záruka sa
nevzťahuje najmä na:
11.4.1.vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením
tovaru a jeho komponentov, vrátane náhodného;
11.4.2.vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku
zanedbania údržby;
11.4.3.vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou
teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia
nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa;
11.4.4.vady a poškodenia tovaru spôsobené v dôsledku živelnej udalosti;
11.4.5.vady a poškodenia tovaru spôsobené násilným poškodením tovaru;
11.4.6.vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru;
11.4.7.tovar, u ktorého vypršala dňom prevzatia do opravy záručná doba;
11.4.8.vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než
odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou
osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom;
11.4.9.vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel;
11.4.10.vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo ktoré boli spôsobené
neodbornou montážou tovaru.
12. U platnenie zodpovednosti za vady (reklamácia):
12.1.Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú priamo u predávajúceho alebo v prevádzke, v
ktorej bol tovar kúpený. V zmysle ZoOS však môže kupujúci uplatniť reklamáciu aj v
ktorejkoľvek inej prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s
ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je
povinná reklamáciu vybaviť. V prevádzkarni a u určenej osoby podľa musí byť počas
prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
12.2.Pri reklamácii je potrebné doložiť záručný list a doklad o zaplatení kúpnej ceny tovaru.
12.3.V zmysle ZoOS je predávajúci povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu
potvrdenie. Za účelom splnenia tejto zákonnej povinnosti osoba, ktorá uplatňuje nároky
z vád (t.j. uplatňuje reklamáciu), vyplní spolu s povereným zamestnancom predávajúceho
alebo určenej osoby, ktorý vybavuje reklamácie reklamačný protokol, v ktorom presne
popíše vadu a spôsob akým sa vada prejavuje a odovzdá vadnú vec v balení aj s prípadným
príslušenstvom a dokumentáciou predávajúcemu. V reklamačnom protokole uvedie osoba
uplatňujúca reklamáciu kontaktnú adresu (e-mail, telefónne číslo), na ktorú bude
predávajúcim vyrozumená o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nenesie
zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie
doručiť. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie
je predávajúci povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak
nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr
však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí
doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie.
13. S pôsob vybavenia reklamácie:
13.1.Vybavením reklamácie sa v zmysle ust. §2 písm. m/ ZoOS rozumie: ukončenie
reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením
kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na
prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
13.2.Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
určená osoba je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu
(§622 a 623 Občianskeho zákonníka); na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto
práv kupujúci uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od
zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
13.3.Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola takáto vada bezplatne,
včas a riadne odstránená.
13.4.Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
13.5.Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná, a ktorá bráni
tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci
alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
13.6.Tie isté práva ako sú uvedené v bode prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľnú
vadu, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave
vec riadne užívať.
13.7.Tie isté práva ako sú uvedené v bode prislúchajú kupujúcemu v prípade, že má vec
súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom
užívaní.
13.8.Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 24 mesiacov od kúpy, môže
predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu
nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Ak
kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba
neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
13.9.Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody podľa zákona
č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v znení
neskorších predpisov.
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1. júna 2012 a ruší všetky
predchádzajúce ustanovenia a zvyklosti súvisiace s vybavovaním reklamácií a zárukou na tovar.
Nesplnením vyššie uvedených reklamačných podmienok kupujúci ohrozuje kvalitu a časový
priebeh reklamačného konania.
Vypracoval: Schválil:
Rastislav Gajdoš Rastislav Gajdoš
.............................. ...............................
V Makove 01. 06. 2012